ཐོ་བཀོད་ཀྱི་གདམ་ཁ།
Melalui tinjauan historis dan komparatif, mahasiswa diharapkan dapat menguasai teori-teori kepemimpinan dalam organisasi pendidikan. Kajiannya meliputi keefektifan pola perilaku organisasi dan kepemimpinan dalam penyelenggaraan pendidikan. Fokus ditekankan kepada pengkajian: organizational context (organizational behavior, technology, environment, and culture), introduction to leadership (leadership concept, leadership vs management), evolution of leadership, trait approach, skills approach. behavioral approach, situational approach, path-goal theory, leader-member exchange theory, transformational leadership (full-range leadership approach), exemplary leadership, visionary leadership, instructional leadership, dan decision making, pada organisasi, trutama sekolah.
- སློབ་དཔོན: Hasan Hariri, SPd, MBA, PhD
- སློབ་དཔོན: Dedy Hermanto Karwan
- སློབ་ཕྲུག་ཚུ་ཐོ་བཙུགས་འབད་ཡོདཔ: 18
